Saturday, February 20, 2010

Berita gempar

21 February 2010

Guru dan Polis Jadi Mat Lalok...

Seorang anggota polis dan guru adalah antara 44 orang yang ditahan kerana memiliki dan didapati positif dadah ketika sebuah pusat hiburan yang terletak di kawasan perumahan di Tanjung Malim, Perak diserbu awal hari ini.

Anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tanjung Malim itu ditahan kerana positif dadah manakala tiga lagi rakannya yang juga anggota polis turut ditahan kerana berada di pusat itu.

Tiga anggota polis itu bakal berhadapan dengan surat tunjuk sebab berhubung tujuan mereka berada di pusat tersebut.

Dalam operasi kira-kira pukul 4.45 pagi itu, sepasukan anggota polis Bukit Aman yang diketuai DSP Aida Abdul Hamid menyerbu pusat hiburan yang terletak di kawasan rumah kedai dua tingkat, Bandar Behrang 2020, Tanjung Malim.

Mereka menahan 44 orang termasuk 14 wanita kerana positif dadah jenis syabu, ecstacy dan ketamin.

Menurut sumber polis, guru berusia 27 tahun dari Sekolah Kebangsaan Trolak itu ditahan kerana memiliki dadah ecstacy.

Turut ditahan dalam serbuan itu ialah dua lagi lelaki termasuk pengurus pusat hiburan tersebut kerana memiliki dan menjual dadah kepada pengunjung pusat terbabit.

Polis juga mengesan taktik pengunjung pusat itu yang membawa sampel air kencing dari luar yang dipercayai bebas dadah bertujuan untuk digunakan semasa serbuan dibuat.

Semua yang ditahan dibawa ke IPD Slim River untuk tindakan lanjut dan bagi pengunjung yang disahkan positif dadah akan disiasat mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 manakala pengunjung yang ditahan kerana memiliki dadah akan disiasat mengikut Seksyen 39B akta yang sama.

Ulasan :

Post ini saya jumpa di dalam satu blog.Saya agak terkejut jumpa membaca entri ini di blog tersebut.Sebelum ini juga saya pernah terbaca kisah serbuan yang dilakukan di kawasan ini pada tahun lepas tetapi ianya tangkapan GRO di satu kelab malam tanpa permit/lesen.