Wednesday, July 28, 2010

Cikgu kena kacau.........

Pada 21 hingga 23 yang lalu saya telah menyertai satu kem motivasi pelajar kelas RK di Kolej Aminuddin Baki UPSI. Saya bukan nak cerita tentang kem tersebut....cuma ada cerita untuk kita jadikan ingatan.
Al kisah seorang AJK iaitu guru kita menceritakan kisah beliau telah diganggu oleh mungkin kita boleh klasifikasikan sebagai makhluk halus.Saya teringat pada hari pertama pesan saya pada pelajar termasuk cikgu kita itu bahawa walaupun KAB ini kelihatannya asrama yang indah sebenarnya tapak asal KAB ini agak "keras".
Tidak terlintas pula cikgu kita ini telah diuji pula pada waktu maghrib hari pertama itu.Mujur tiada apa yang buruk berlaku.Saya tidak mahu cerita panjang,kalau minat boleh dengar dari mulut cikgu tu sendiri ya!
Saudara saya yang juga penduduk di kawasan behrang hulu pernah menyatakan tentang kawasan di sekitar pembangunan proton ini yang tapak asalnya adalah hutan belantara yang dulunya banyak penghuni-penghuni lain.Banyak kisah-kisah nya.Dan SK Proton juga tidak terkecuali dari perkara ini.........
Cuma nasihat saya di mana juga guru-guru bertugas terutama di kawasan yang asing bagi kita selalulah beringat...........

Salam.