Monday, June 28, 2010

Seronok



Seronok.Itulah perkataannya.Semua orang suka kalau perkara ini berlaku pada mereka.Seronok bermakna tiada masalah.Bila tak ada masalah semua dapat disempurnakan.Betul?
Seronok dalam menjalankan tugas adalah penting.Kalau tak seronok ,tak suka ,gaji banyak mana pun tak guna.Duit gaji tak dapat membeli keseronokan itu!
Jadi banyak faktor yang membuat orang seronok.Faktor sekeliling,faktor rakan sekerja,faktor perjalanan pentadbiran, faktor berkaitan keperluan menjalankan tugas dan banyak faktor dalaman dan luaran yang saling berhubungkait.Untuk mendapatkan hasil terbaik semua perlu digabungkan dan berjalan seiringan.
Adalah sesuatu yang amat diharapkan oleh seseorang pekarja jika majikannya mampu memberikan mereka keseronokan bagi menjalankan tugas.Seronok bukan bererti tidak menjalankan tugas yang baik.Sememangnya menjadi fitrah manusia perasaan perlu dijaga.Bila hati dijaga seluruh minda dapat menerima dengan baik.

Memberi tekanan dalam menjalankan kerja bukan jalan penyelesaian untuk mencapai hasil terbaik.Ini telah terbukti dalam banyak kes.Pemikiran perlu diubah.
Yang penting tugas terlaksana dan pekerja seronok!